Skip to main content

Bonsai pruning for each season

Spring:

Spring is a time of vigorous growth. Pruning new shoots and roots, and shaping the tree are the main tasks. In particular, the spring pruning of pines, cypresses, and deciduous trees, which are sensitive to cold, is an important pruning period.


Summer:

In summer, the main tasks are to cut off overgrown branches and suckers. Also, for bonsai that bear fruit or flowers, summer is the "flower bud formation period". The point is to finish pruning by early July at the latest.


Autumn:

The pruning done in autumn is basically to maintain the shape of the tree. If flower buds are attached to the branches that have grown since spring, cut back the tips.


Winter:

The frequency of pruning decreases in winter, but it is done as needed.


As you can see, the method of pruning varies depending on the season, so it is important to prune appropriately according to the type and condition of the bonsai. In addition to pruning, proper watering and fertilization are also important for the health of the bonsai. Enjoy taking care of your bonsai and appreciate its beauty throughout the seasons.


https://th.bing.com/th/id/OIP.wAgNPD0Hp40Ggc-ceQDq0QHaE8?w=241&h=180&c=7&r=0&o=5&dpr=1.2&pid=1.7

Comments

Popular posts from this blog

2024年ポッキーの日に資産(一部)を見る

トランプ選挙勝利後のマネックス証券口座にある資産(会社からの給与とボーナスその他は別口座) まだまだ上がるはず。(2025/07/01時点でこの2.5倍) 大切なのは今から4、5年の間。 Teslaは自動運転で名が知られているけど、その後に来る人型ロボット。これこそが鍵🔑 11/26-12/1までの父がいるクアラルンプールへの旅行楽しんでくる✈️(ただの有休消化)

出会い

 遅くなった発着のおかげで得たこともあった。 同じ国際空港でシリアの方と仲良くなったのだ。 ご家族の話から戦争の話まで語り尽くした。 最後に、彼女とシリアの方と私という謎のショットを投稿する。

テスラのBM-Mapについて

サステナビリティを支えるビジネスモデル(サステナビリティBM)の一例として、テスラのビジネスモデルを挙げる。テスラは、電気自動車(EV)や再生可能エネルギーソリューションを提供することで、環境負荷を軽減し、持続可能な未来を実現している。テスラのBM-Mapは、以下の4つの構成要素から成り立っている。 価値提案(Value Proposition): 持続可能なエネルギーソリューションの提供。 顧客セグメント(Customer Segments): 環境意識の高い消費者や企業。 チャネル(Channels): オンライン販売、直営店、サービスセンター。 収益モデル(Revenue Model): 電気自動車の販売、エネルギーソリューションの提供、ソフトウェアアップデートやサービスの提供。  テスラのビジネスモデルは、環境と社会のサステナビリティを実現するための具体的なアプローチを提供している。価値提案を明確にし、顧客セグメントを特定し、適切なチャネルを通じて製品を提供し、収益を確保することで、持続可能なビジネスモデルを実現している。 簡単に図示↓