Skip to main content

The fifth chapter of Sun Tzu's "The Art of War" is called "Energy"

The fifth chapter of Sun Tzu's "The Art of War" is called "Energy". In this chapter, it is stated that victory in war is sought in momentum, and there is no blame for human incompetence (failure). Also, once the soldiers who are right for the right place are selected, it is easier to win if you just leave it to momentum.


1. Those who are skilled in leading the enemy will always follow this invitation when they take a certain form of action. If you give the enemy something to bait, the enemy will definitely try to get it. It is a strategy of giving benefits to move the enemy as you wish and deceiving the enemy to wait.

2. Those who are superior in battle seek victory in war in momentum, and there is no blame for human incompetence (failure). Therefore, after selecting the personnel of the soldiers who are right for the right place, just leave it to momentum. The momentum of the commander who is making the soldiers fight is like rolling wood and stones vigorously. The nature of wood and stone is that if the ground is stable, it moves slowly, if it is unstable, it moves, if the shape of wood and stone is square, it stops, if it is round, it rolls. Therefore, if the momentum of those who are making the soldiers fight well is like a round stone falling from a thousand fathoms of mountain, it is called the momentum of war.


These teachings can be applied not only to war, but also to business, sports, and various competitive situations. By using momentum, you can secure superiority in competition and achieve success. Sun Tzu's Art of War is still referred to by many people today because of its universal teachings.

Comments

Popular posts from this blog

テスラのBM-Mapについて

サステナビリティを支えるビジネスモデル(サステナビリティBM)の一例として、テスラのビジネスモデルを挙げる。テスラは、電気自動車(EV)や再生可能エネルギーソリューションを提供することで、環境負荷を軽減し、持続可能な未来を実現している。テスラのBM-Mapは、以下の4つの構成要素から成り立っている。 価値提案(Value Proposition): 持続可能なエネルギーソリューションの提供。 顧客セグメント(Customer Segments): 環境意識の高い消費者や企業。 チャネル(Channels): オンライン販売、直営店、サービスセンター。 収益モデル(Revenue Model): 電気自動車の販売、エネルギーソリューションの提供、ソフトウェアアップデートやサービスの提供。  テスラのビジネスモデルは、環境と社会のサステナビリティを実現するための具体的なアプローチを提供している。価値提案を明確にし、顧客セグメントを特定し、適切なチャネルを通じて製品を提供し、収益を確保することで、持続可能なビジネスモデルを実現している。 簡単に図示↓

出会い

 遅くなった発着のおかげで得たこともあった。 同じ国際空港でシリアの方と仲良くなったのだ。 ご家族の話から戦争の話まで語り尽くした。 最後に、彼女とシリアの方と私という謎のショットを投稿する。

クアラルンプール到着✈️

インバウンド×円安の影響もあってひたすら聞こえてくる中国語と英語 英語はほぼ完全に、中国語はある程度理解できるから尚楽しい そしてやっと着いた父の家 写真はベランダから↓